Zanim zaczniemy opisywać, dlaczego marketing internetowy to klucz do budowy silnej marki w branży obuwniczej należałoby odpowiedzieć na pytanie — Co to jest marketing internetowy i na czym polega?
Marketing internetowy to strategia stosowana w sprzedaży produktów, usług lub budowania świadomości marki online. W 2022 roku marketing internetowy prowadzą firmy, które między innymi korzystają z reklam internetowych, kreując swoją markę, prowadząc badania grup docelowych, odkrywając potrzeby konsumentów, nawiązując długoterminowe relacje z klientami, budując autorytet w branży obuwniczej, a także prowadząc bezpośrednią sprzedaż swoich produktów na platformach takich jak strony i sklepy internetowe.
Spis treści:
- Narzędzia marketingu internetowego — Marketing internetowy dla branży obuwniczej
- Strona internetowa jako narzędzie marketingowe — jakie zalety?
- Sklep internetowy jako narzędzie marketingowe — jakie zalety?
- Wizytówka Google jako narzędzie marketingowe — jakie zalety?
- Marketing internetowy — wyróżnione działania marketingowe
- Marketing internetowy — Pozostałe działania i narzędzia marketingowe
- Dlaczego strona internetowa odgrywa kluczową rolę w marketingu internetowym?
- Jakie korzyści zyska firma z branży obuwniczej dzięki marketingowi internetowemu?
Narzędzia marketingu internetowego — Marketing internetowy dla branży obuwniczej
Podstawowym narzędziem marketingu internetowego jest strona www. Stroną marki obuwniczej może być Wizytówka firmy lub Sklep internetowy, za pomocą którego producent obuwia może prowadzić bezpośrednią sprzedaż dla klientów detalicznych B2C, lub klientów hurtowych B2B. Strona internetowa to narzędzie dzięki, któremu potencjalny klient będzie w stanie znaleźć naszą markę w sieci lub dowiedzieć się więcej o naszych produktach.
Strona internetowa jako narzędzie marketingowe — jakie zalety?
Najczęstszym zastosowaniem stron internetowych w sieci jest prezentacja firmy. Tego typu strony nazywane są stronami wizytówkami, ponieważ odgrywają one rolę wizytówki firmy. Taka strona może być wykorzystana przez producenta obuwia do prezentacji swojego katalogu produktów. Takie rozwiązanie pozwala prezentować aktualną kolekcję oraz kierować ruch ze strony na sklepy stacjonarne lub internetowe. Dodatkowym atutem strony internetowej jest możliwość publikowania informacji z zaplecza działania firmy, a także nowinek na temat produkowanego obuwia w tym sposobu impregnacji i zabezpieczenia na odpowiednie pory roku co definitywnie wpływa na autorytet marki oraz jej pozycję w Internecie.
Sklep internetowy jako narzędzie marketingowe — jakie zalety?
Sklep internetowy jest idealnym narzędziem na zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów. W zależności od polityki firmy na sklepie internetowym można prowadzić sprzedaż na dwa sposoby:
Sprzedaż detaliczna
Pierwszy sposób to prowadzenie sprzedaży detalicznej online, która może być rozszerzeniem prowadzonych dotychczas sprzedaży stacjonarnych lub sprzedaży w sieci na platformach takich jak allegro czy OLX. Dodatkowo możliwe są integracje oficjalnego detalicznego sklepu internetowego marki z popularnymi portalami aukcyjnymi. Dzięki takim rozwiązaniom możemy zarządzać sprzedażą produktów z poziomu jednego oprogramowania.
Sprzedaż hurtowa
Drugim sposobem jest prowadzenie tylko sprzedaży hurtowej. Takie rozwiązanie pozwala usprawnić komunikację pomiędzy kontrahentami, minimalizując udział handlowców w procesie sprzedaży oraz przyspieszając drogę zakupu przez hurtowników. W aktualnych czasach nasi partnerzy cenią sobie wygodę i poziom obsługi. Sklep internetowy jako platforma sprzedaży B2B może pozwolić na zwiększenie sprzedaży i tworzy wartość dodaną dla naszej marki.
Wizytówka Google jako narzędzie marketingowe — jakie zalety?
W ostatnich latach bardzo potężnym oraz mocno niedocenianym narzędziem marketingowym stała się wizytówka firmy w Google – Google Moja Firma. Dobrze opisana, aktualna wizytówka może wzmocnić pozycję firmy w Internecie na lokalnym rynku, a także zbudować jej autorytet. W wizytówce Google możemy umieszczać oferowany katalog produktów, a nasi klienci mogą umieszczać opinię na temat firmy lub marki. Dzięki dobrze prowadzonej wizytówce Google zwiększamy widoczność marki w Internecie, a co za tym idzie możliwość pozyskania potencjalnych partnerów biznesowych, ponieważ w aktualnych czasach jest to jedna z najpopularniejszych i najlepszych form poszukiwania partnerów przez handlowców w Internecie.
Marketing internetowy — wyróżnione działania marketingowe
Posiadając już stronę www lub sklep internetowy oraz wizytówkę w Google możemy prowadzić aktywne działania marketingowe, z których możemy wyróżnić:
- SEO — pozycjonowanie stron w Internecie.
SEO to proces, który prowadzi nas do osiągnięcia przez stronę internetową jak najlepszych bezpłatnych pozycji w sieci wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. Uplasowanie się na pierwszych miejscach na listach wyszukiwania (SERP) umożliwia zwiększenie popularności witryny, a tym samym wzrost wejść, budowanie rozpoznawalności marki czy też zwiększenie dochodu ze sprzedaży usług lub produktów.
- Google ADS
Google Ads jest programem reklamowym online firmy Google. W Google Ads możemy tworzyć reklamy internetowe, by dotrzeć do osób, które w danym momencie są zainteresowane oferowanymi produktami i usługami. Google Ads to usługa, dzięki której możesz promować swoją firmę, zwiększać sprzedaż produktów lub usług, budować świadomość marki i zwiększyć ruch w witrynie.
- Facebook ADS
Facebook ADS jest systemem reklamowym, który podobnie jak Google ADS umożliwia nam tworzenie kampanii reklamowych (reklam internetowych). Kampanie umiejscowione są na Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz Audience Network. Reklamy umożliwiają dotarcie do milionów potencjalnych klientów z przekazem reklamowym.
- Content marketing
Content marketing inaczej marketing treści to strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu oraz publikowaniu atrakcyjnych i przydatnych treści, które mają za zadanie zainteresować i utrzymać ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing treści w odróżnieniu od wyróżnionych powyżej działań marketingowych bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą, a co za tym idzie, pozwala również w dużym stopniu rozwinąć autorytet marki. Dobrze prowadzone działania SEO oraz kontent marketingu mogą wprowadzić ogromne efekty rozpoznawalności marki w Internecie, jednakże warto zaznaczyć, że są to działania, które muszą być prowadzone regularnie i długofalowo by uzyskać pożądane efekty
- Media społecznościowe
Prowadząc ciekawy profil na Facebooku czy Instagramie można zwiększyć grono potencjalnych klientów. Co więcej, dzięki opcjom szybkiego i łatwego udostępniania, zasięgi szybko się poszerzają. Założenie kont na tego typu portalach jest w pełni darmowe, więc jedynym kosztem będzie czas poświęcany na publikacje. Media społecznościowe umożliwiają budowanie długotrwałej relacji z klientami.
Marketing internetowy — Pozostałe działania i narzędzia marketingowe
Oprócz głównych działań marketingowych, które wymieniliśmy w powyższym podpunkcie możemy również wymienić pozostałe działania marketingowe takie jak:
- E-mail marketing
Jest to jedna z form marketingu, wykorzystująca do promocji skrzynki mailowe. E-mail marketing można prowadzić w formie Newslettera, na którego potencjalni klienci mogą się zapisać przez stronę internetową lub inne media.
- Video marketing
Video marketing wiąże się nie tylko z tworzeniem treści wideo, ale także z zarządzaniem serwisami, na których są one publikowane. Strategia video marketingowa zakłada zrealizowanie celów marki, takich jak wzmocnienie jej wizerunku wśród klientów czy wypromowanie nowego produktu, przy pomocy treści filmowych, publikowanych w różnych kanałach — mediach społecznościowych, stronach internetowych, newsletterach czy serwisach wideo
- Influencer marketing
Influencer marketing – forma marketingu w mediach społecznościowych, polegająca na wykorzystaniu rekomendacji wpływowych osób do rozpowszechniania przekazu wśród jak najszerszego grona odbiorców
Dlaczego strona internetowa odgrywa kluczową rolę w marketingu internetowym?
Każde działanie marketingowe opisane powyżej prowadzi do konkretnego celu, mając swoje miejsce docelowe. Takim miejscem jest strona www lub sklep internetowy, na który ląduje osoba zainteresowana treściami reklamowymi prezentowanymi w kampaniach reklamowych za pomocą Google ADS, Facebook ADS, Newslettera lub innych działań marketingowych. Strona internetowa firmy to serce marketingu internetowego. To do niej kierowane są wszelkie kampanie i działania marketingowe. To ona w Internecie sprzedaje w pośredni lub bezpośredni sposób. Mądrze zrobiona, a co najważniejsze regularnie aktualizowana, posiadająca aktualne treści strona internetowa to najsilniejsze narzędzie marketingowe w 2022 roku.
Jakie korzyści zyska firma z branży obuwniczej dzięki marketingowi internetowemu?
Podsumowując, firma z branży obuwniczej mądrze prowadząca marketing internetowy może zyskać rozpoznawalność i autorytet marki, zwiększenie sprzedaży hurtowej i detalicznej produktów w Internecie oraz sklepach stacjonarnych. Strona internetowa lub sklep internetowy jest kluczowym narzędziem i sercem marketingu internetowego, ale należy pamiętać, że jest to tylko narzędzie, na którym możemy prowadzić eksperymenty oraz zmiany nieustannie rozwijając swoją markę w Internecie.