Targi Riva Expo Schuh 2023 w Riva del Garda to jedne z największych targów we Włoszech. Okres pandemii znacząco obciął liczbę wystawców jednak trend wzrostowy jest mocno widoczny.
Styczniowa edycja 2023
W styczniowej edycji w 2023 roku wzięło udział 1100 wystawców. To znaczny wzrost w porównaniu do czasów z pandemii Covid-19, gdzie wystawców pojawiło się tylko 400. O poprzednich edycjach pisałem m.in w tym wątku. W obecnej edycji pojawili się wystawcy z Chin. Umożliwił im to fakt otwarcia rynku i zakończenia pandemii. Więcej było także wystawców z Polski co bardzo cieszy. Fajnie, że polskie firmy wychodzą na przeciw zagranicznym inwestorom. Wszystko dzięki Polskiej Izbie Przemysłu Skórzanego i ciężkiej pracy Pana Marka Góreckiego, który prowadził rozmowy z organizatorami targów od kilku miesięcy.
Polskie Stoisko Shoes from Poland
Pawilon handlowy, jaki został przygotowany w ramach akcji „Shoes from Poland” mieścił ośmiu wystawców z Polski. Byli to:
- DAKOMA
- DOMENO
- EDEO
- EXIMP
- KANIOWSKI
- KRISBUT
- P.W. PAMI
- REN BUT
Osobiście uważam, że pomysł zorganizowania wspólnego stoiska jest strzałem w dziesiątkę. Dzięki takiemu rozwiązaniu można było znacząco obniżyć koszty wystawiennicze dla wystawców. To pierwszy krok ku temu aby zacząć działać prężniej, wyciągnąć wnioski z obecnej edycji i spróbować wdrożyć zmiany w kolejnych. Uważam, że była to duża szansa dla tych firm, które nigdy nie wystawiały się na targach zagranicznych. Możliwość podpatrzenia innych wystawców, zapoznanie się z imprezą, jej charakterystyką daje obraz tego co dzieje się poza granicami Polski. Osiem firm na 30m2 to na pewno za wiele jednak należało wykonać ten pierwszy krok i uważam, że był on w dobrym kierunku. PGPO chętnie włączy się w pomoc przy organizacji stoiska w kolejnych edycjach i wstępnie już o tym rozmawiałem z Panem Góreckim.
W trakcie targów dystrybuowany był katalog z polskimi firmami „Shoes from Poland”. To kolejny ukłon w stronę zagranicznych inwestorów. W katalogu znalazła się również reklama PGPO, dzięki której chcemy zachęcić inwestorów do zainteresowania się polskimi fabrykami.
W kolejnych edycjach targów dodatkowym atutem będzie zainstalowanie listy wystawców na specjalnych billboardach, na styl jaki mają inne kraje np. Włochy, Hiszpania, Turcja czy Chiny. Takie reklamy stoją w wielu miejscach na targach i informują odwiedzających o firmach z poszczególnych krajów. Warto użyć tego rozwiązania przy kolejnej edycji Riva Expo Schuh 2023.